Passerbrickor och porttelefoni
Inpasseringsbrickor
När du flyttar skall du överlämna samtliga passerbrickor till den som flyttar in. Köper du en lägenhet ska du få dina brickor av tidigare ägaren (säljaren). Det är inte föreningens ansvar om överlämningen av brickor mellan säljare/köpare inte har fungerat.
Samtliga boende har fått tre brickor.
Kontakta styrelsen direkt vid borttappad bricka eller om din bricka inte fungerar.
Vill man ha fler än tre brickor lägger man en lapp i föreningens brevlåda med namn, lägenhetsnummer (det som står på din ytterdörr), antal brickor och underskrift.
Extra bricka eller ersättningsbricka debiteras med 300 kr som läggs på månadsavgiften/hyresavin.
När du flyttar skall du överlämna samtliga passerbrickor till den som flyttar in.
Porttelefonin
Porttelefon är installerad på våra entrédörrar med tanke på besökare och leveranser.
Om du/ ni vill använda er av det så lägg en lapp i föreningens brevlåda med efternamn och förnamn (textat), telefonnummer och lägenhetsnummer (det som står på din ytterdörr). Du kan ange lika många telefonnummer som det antal brickor du har. Efter ca: 1 vecka från det att du lämnat in lappen så kontrollera att det fungerar. Om inte kontakta styrelsen.
Hur fungerar det
Tryck på telefonknappen på terminalen och leta rätt på efternamnet. Om det finns fler med samma efternamn i systemet så måste man trycka en gång till på efternamnet för att få fram alternativen.
Tryck på "ring upp" knappen
(lur som lyfts från telefonen). På din telefon kommer det upp ett nummer som du
kan spara i din telefonbok. När du svarar så säger en röst "samtal från
port x". Du kan nu prata med den som ringer upp och sedan välja att släppa
in genom att trycka på siffran 5 på din telefon.
Om strömmen går skall dörrarna automatiskt hamna i öppet läge. Om ett låsbleck går sönder så får man ta sig runt via andra dörrar. Chansen att låsblecken på båda entrédörrarna samt källardörren skulle gå sönder samtidigt, anses vara minimal.
Inpasseringssystem och porttelefoni. https://www.ltpab.se